motivation köpes!

Väldigt dålig uppdatering, jag vet. Jag har inte haft nån lust att blogga alls. Men ikväll måste jag verkligen skriva av mig.

Jag har varit på så jäkla dålig humör hela dagen, så jäkla arg hela tiden. Men sen nu låg jag och funderade på varför, och vet ni vad anledningen är? Jag är så jäkla dålig på att göra saker som jag behöver göra. Jag lyckas alltid hitta bortförklarningar till allt. Det är så himla mycket som jag vill och måste göra, men som jag inte gör ändå. Jag vet inte varför, kan verkligen inte komma på det. Något måste det ju vara, ellerhur? Jag är så trött på det här nu.

- För två veckor sen började jag min praktik, men jag var bara där första dagen. Efter att ha varit borta ett par dagar pga att jag blev dålig efter vaccineringen såg jag ingen anledning till att gå dit igen. Men jag menar, ett par dagar? Vi ska ju försjutton vara ute på praktik i sex veckor. Så tiden efter det har jag bara varit hemma. I två veckor. Och jag har inte ens tagit mig i kragen och pratat med skolan om det. Dom har ringt och ringt, men jag har bara ignorerat det.

- Jag är 18 år och har inget jobb. Vet ni det värsta? Jag har aldrig haft ett jobb. Jag förstår inte hur jag klarar mig på 1050 kr i månaden, speciellt inte när jag röker. Räknade ut häromdagen att jag lägger ca. 600 - 800 kr på cigg, i månaden. Det är ju helt sjukt!

- Att jag röker. Jag vet inte hur många gånger jag har sagt att jag ska sluta, men jag gör det aldrig. Jag ska inte skylla på andra men det är kanske svårare att sluta när alla i min närhet röker, men ändå. Bestämmer man sig borde man väl klara det?

Jag förstår mig inte på migsjälv, vad håller jag på med? Det jobbigaste med allt är att jag kan inte bestämma mig för en sak och hålla mig till det. Jag bryter det hela tiden. Jag säger en sak och gör precis tvärtemot. Alltid. Och jag hatar det. Jag försöker, men det går inte. Man stöter på någonting svårt / någonting som är jobbigt och då brister allt. Jag har ingen motivation till någonting!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback